Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс забезпечує виконання безперервного моніторингу транспортних ситуацій та умов руху автомобілів. Вхідними даними для інформаційно-комунікаційного комплексу є показники давачів прискорень транспортного засобу, його поточні координати в просторі та швидкість. Ці дані оброблюються та з них формується пакет, який із застосуванням засобів безпровідного зв’язку передається до транспортного порталу.
Дані збираються у автоматичному режимі. Вихідними даними системи є визначене місце знаходження транспортних засобів (обладнаних інформаційно-комунікаційним комплексом), що відбивається на транспортному порталі поруч із параметрами їх руху. Користувач транспортного порталу отримує доступ до картографічних даних, текстової та графічної інформації про стан транспортних маршрутів.
Інформаційно-комунікаційних комплекс є системою, що вбудовується до транспортного засобу. До роботи з комплексом допускаються особи, які ознайомлені з нормативними документами, отримали відповідну кваліфікацію з експлуатації електронного обладнання та мають досвід управління автотранспортними засобами.
Опис та робота комплексу
Призначення. Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс розміщується у салоні автомобілю та забезпечує у русі оперативну оцінку прискорень у повздовжньому та поперечному профілю дороги, місця розташування автомобілю, просторово-часову прив’язку результатів оцінки, формування електронного архіву даних для їх подальшого застосування учасниками дорожнього руху. У разі додаткового обладнання штатними засобами відео реєстрації даних, мобільним газоаналізатором, наявності смартфону, планшетного комп’ютера або ноутбука із підключенням до приймача GPS-сигналів у якості своєрідного «давача», інформаційно-комунікаційний комплекс дозволить проводити:
- відеоспостереження за станом середовища руху транспортних систем;
- екологічний моніторинг (реєстрація забруднення повітря);
- оцінку стану покриття (рівності та зчіпних якостей) доріг;
- прив’язку даних про стан автомобільних доріг до певної точки траси вулично-дорожньої мережі із урахуванням зміни швидкості автомобіля під час вимірювань;
- управління процесом вимірювань та перегляду ретроспективної інформації;
- – формування електронної бази даних моніторингу стану середовища руху;
- – обробку результатів вимірювань та накопичення даних про стан транспортної системи.
Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс може бути встановлений на будь який легковій автомобіль або мікроавтобус. Дослідний зразок встановлено на автомобілі «ВАЗ 21144». Дослідний зразок бортового інформаційно-комунікаційного комплексу працює у безперервному режимі у русі автомобілю, є автоматичною телематичною автомобільною дворівневою системою: бортовий комплекс – транспортний портал.
Натисніть на рисунок для збільшення
Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс забезпечує вимірю-вання абсолютних та відносних координат точки оцінки показників якості покриттів та виникнення ситуацій за допомогою вбудованого GPS приймача та інерційної системи вимірів швидкості руху. Інтерфейс комплексу не містить окремих органів керування – завдання параметрів та визначення режимів роботи здійснюється програмними методами. Завдяки великому рівню автоматизації не має необхідності виконувати калібрування системи. Швидкість автомобілю, що обладнано бортовим інформаційно-комунікаційним комплексом регламентується умовами руху транспортного потоку та обмежена правилами дорожнього руху.
Склад та робота. Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс має три основні складові: мікроконтролерну систему реєстрації даних, маршрутизатор та 3G-модем. Конструктивно він виконаний у вигляді одного автономного модуля, що за розміром не перевищує штатного місця 1-DIN (180 x 50 мм) розміщення автомагнітоли. Він може бути встановлений як на це місце, так і в будь якому іншому місці салону. Корпус модулю має отвір, який можна відкрити для спостерігання за станом індикаторів, які свідчать про працездатність блоку навігаційної частини та плат модулів комплексу. На корпусі модуля є три рознімання:
Натисніть на рисунок для збільшення
Дослідний зразок бортового інформаційно-комунікаційного комплексу складається з головної плати на базі мікроконтролеру, пристрою реєстрації GPS даних, а також датчиків (в залежності від комплектації): L3G4200D, що дозволяє виміряти рух в трьох діапазонах ± 250, ± 500, ± 2000 град/с та LSM303DLM (ультракомпактний високоефективний електронний компас для портативних пристроїв навігації). Здатність компаса точно визначати напрямок руху автомобіля дозволяє використовувати його в багатьох додатках, пов’язаних з визначенням курсу, орієнтації відносно сторін світу і визначенням азимута. Покращена модель LSM303D забезпечує найвищу точність вимірювання як лінійних прискорень у всьому діапазоні ± 16g, так і магнітних полів в діапазоні ± 12 Гс. Для кращого розпізнавання руху і інтелектуального управління живленням пристрій містить датчик температури і програмований блок пам’яті FIFO.
У базовому варіанті дослідний зразок у якості давачів прискорень комплектується датчиком типу МMA7341LC або МMA7361LC із аналоговим виходом. МMA7341L це ємнісний акселерометр низької потужності з чутливістю ± 3 g та ± 11 g. Пристрій МMA7361L відрізняється від МMA7341L більшою чутливістю, але малим діапазоном вимірювань: ±1.5g та ±6g. Діапазон параметрів, що реєструються, обирається підключенням певного виводу до потенціалу землі або живлення. У базовому варіанті бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс підключається за інтерфейсом USB до портативного комп’ютеру, що розташовується у салоні транспортного засобу. Дані передаються до портативного комп’ютеру у форматі ASCII-строки та можуть зберігатися у внутрішню пам’ять комп’ютеру за допомогою стандартної термінальної програми. Використання портативного комп’ютеру та бортового інформаційно-комунікаційного комплексу у салоні транспортного засобу повинно відповідати техніки безпеки застосування додаткових пристроїв на борту транспортного засобу та використовуватиметься персоналом, що має необхідну кваліфікацію.
Бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс має можливість взаємодії із транспортним порталом за технологією мереж третього покоління 3G, які працюють на частотах дециметрового діапазону (близько 2 ГГц) та швидкість передачі даних становить понад 2 Мбіт/с. Для залучення цього режиму роботи рекомендується застосовувати сертифіковане в Україні обладнання зв’язку – 3G модем та Wi-Fi маршрутизатор, які можуть експлуатуватися на борту транспортного засобу.
Слід пам’ятати, що застосування додаткового електронного обладнання та пристроїв зв’язку на борту транспортного засобу може негативно вплинути на роботу електронного блоку керування двигуном та інших електронних систем. Також електронне устаткування може вплинути на осіб, що мають електронні засоби забезпечення життєдіяльності, наприклад, кардіостимулятори та слухові апарати. Тому при застосуванні бортового інформаційно-комунікаційного комплексу слід вживати необхідні заходи безпеки, включно, відмова від експлуатації.
Додатковим обладнанням бортового інформаційно-комунікаційного комплексу є 3G модем та Wi-Fi маршрутизатор, що можуть бути обрані користувачем особисто. Слід пам’ятати про сертифікацію застосування нештатного електронного обладнання у складі транспортного засобу, тому при промисловому використанні відповідного комплексу слід дотримуватися комплексу заходів про доробку транспортного засобу (наприклад, дообладнання у спеціалізованої лабораторії ХНАДУ). Бортова система має модульну конструкцію та технічні можливості, які у разі необхідності дозволяють збільшити кількість та якість каналів реєстрації даних.
Після установки, підключення живлення інформаційно-комунікаційний комплекс готовий до роботи. У разі спільної роботи комплексу з портативним комп’ютером застосовується живлення системи за інтерфейсом USB. У разі використання із безпровідним обладнанням зв’язку – слід застосовувати автомобільний блок живлення, що підключається до бортової мережі живлення 12В транспортного засобу. Слід визначити, що дослідний зразок інформаційно-комунікаційного комплексу використається не як повністю автономна система за призначенням. Він є складовою частиною програмно-апаратного комплексу. Це первинна ланка транспортного порталу і сенс його роботи полягає в наповненні транспортного порталу відомості про динаміку руху автомобілів. Будь-який учасник руху, що є кінцевим користувачем отримує цю інформацію у разі інтерактивної взаємодії з порталом.
Використання за призначенням
Умови використання. Інформаційно-комунікаційний комплекс надійно та безвідмовно працює протягом терміну між технічним обслуговуванням, яке необхідно проводити у технічному центрі розробника (ХНАДУ) не рідше ніж один раз у рік та при потребі у зміні діапазонів вимірювання згідно потребам замовника. Номінальні параметри інформаційно-комунікаційного комплексу (потужність, сила струму, напруга і т.п.) установлюються при нормальних значеннях кліматичних факторів зовнішнього середовища:
- температура навколишнього повітря (25±10)°С;
- атмосферний тиск 630…800 мм. рт. ст.;
- Значення номінальної напруги – 12 В, струм – не більш 0,7 А.
Система інформаційно-комунікаційний комплекс працює під час руху автомобіля та повинна бути працездатною при зміні напруги в діапазоні 90…125% від встановленого для неї номінального рівня.
Інформаційно-комунікаційний комплекс не може створювати шкідливих перешкод, однак при неправильному використанні й установці можуть виникати різні перешкоди, обумовлені інтерференцією з радіокомунікаційним устаткуванням. У випадку появи перешкод у будь-якого устаткування при включенні і вимиканні GPS та/або 3G модему та Wi-Fi маршрутизатору – перенесіть його в інше місце.
Інформаційно-комунікаційний комплекс не містить частин, призначених для обслуговуванням користувачем. Ремонт здійснюється тільки в технічному центрі розробника. При використанні комплексу в салоні автомобіля завжди встановлюйте GPS приймач та комплекс у найбільш безпечному для Вас місці. У випадку аварії вся відповідальність лежить на користувачеві системи. Ніколи не встановлюйте інформаційно-комунікаційний комплекс на панель подушки безпеки чи місця, що можуть бути небезпечні для водія і/чи пасажирів у випадку аварії. Будьте уважні й обережні, тому що одночасне керування автомобілем і роботою з комплексом – небезпечно! Відволікання водія для роботи з інформаційно-комунікаційним комплексом неприпустимо.
Глобальна система місцезнаходження (GPS), що є складовою частиною інформаційно-комунікаційного комплексу, – власність уряду США, що несе відповідальність за точність і технічне обслуговування системи. Система може піддаватися змінам, які у свою чергу можуть відбитися на точності і робочих характеристиках усіх GPS-приймачів, що у свою чергу може позначиться на характеристиках інформаційно-комунікаційного комплексу і може потребувати додаткового технічного обслуговування.
Підготовка системи до використання. Підготовка комплексу до роботи починається з оцінки зовнішнього вигляду усіх її складових частин. Необхідно переконатися у відсутності механічних ушкоджень інформаційно-комунікаційного комплексу. Він являє собою абсолютно автономну систему. Перед початком використання слід виконати оцінку кабельних з’єднань, також виконується візуальний контроль стану індикаторів навігаційної частини та плат модулів інформаційно-комунікаційного комплексу.
Інформаційно-комунікаційний комплекс є системою багатоцільового призначення. У залежності від необхідності, крім оцінки динамічних якостей руху, прискорень, швидкості, рішення задач навігації, комплекс може вирішувати інші задачі, які викликані необхідністю у калібруванні вимірювальних каналів комплексу в умовах кваліфікованого сервісного центру (розробника інформаційно-комунікаційного центру).
Використання системи. Перевірка, контроль працездатності, отримання відомостей про характеристики руху на борту автомобіля можлива при підключенні до дослідного зразку інформаційно-комунікаційного комплексу персонального комп’ютеру. Для цього розроблена спеціальна програма «Система візуалізації та позиціонування автомобіля у просторі».
Вона призначена для ідентифікації положення транспортного засобу в просторі в певний момент часу. Реалізована на мові програмування C#, головною особливістю якого є орієнтованість на платформу Microsoft .NET. Програма працює з датчиками типу MMA7261L та GPS-приймачем EB-240 TD, які передають інформацію через віртуальний COM-порт по інтерфейсу USB інформаційно-комунікаційного комплексу.
Користувач має можливість бачити інформацію про його місцезнахо-дження та положення ТЗ в графічному та текстовому вигляді. Програма містить: інтерфейс користувача; модуль зчитування та обробки та відображення в текстовому вигляді інформації з пристрою чи файлу; модуль графічного відображення інформації.
Натисніть на рисунок для збільшення
Модуль інтерфейсу складається з меню, трьохвимірної моделі транспортного засобу, текстової інформації про положення транспортного засобу та графіки зміни положення. Модуль зчитування та обробки інформації отримує в текстовому вигляді інформацію з пристрою, обробляє та видає на екран. Модуль графічного відбиття відповідає за відображення графічної інформації про положення транспортного засобу. За допомогою цієї програми користувач має можливість повністю контролювати роботу дослідного зразку інформаційно-комунікаційного комплексу.
У разі використання дослідного зразку інформаційно-комунікаційного комплексу у складі транспортного порталу слід застосовувати Wi-Fi маршрутизатор (рекомендовано: WL-330N3G) та 3G USB-модем (рекомендовано: Huawei E1550). Це обладнання є опціональним та не входить до складу системи. Використання опціонального обладнання слід здійснювати відповідно рекомендаціям виробника.
Натисніть на рисунок для збільшення
Роботу з інформаційно-комунікаційним комплексом у разі взаємодії з транспортним порталом слід починати із настроювання 3G USB-модему у мережі рухомого (мобільного) зв’язку. Для цього модем підключають до комп’ютеру за розніманням USB та застосовують штатне програмне забезпечення комунікаційного пристрою.
Натисніть на рисунок для збільшення
Після успішної настройки 3G USB-модему, свідченням якої є доступ із персонального комп’ютеру до мережі Інтернет, слід почати настройку Wi-Fi маршрутизатору. Для цього маршрутизатор слід підключити штатними засобами до електричної мережі та кабелем Ethernet підключити до відповідного рознімання комп’ютеру. Для користувача буде доступний веб-інтерфейс адміністрування Wi-Fi маршрутизатору, наприклад, розглянемо роботу із пристроєм Asus WL-330N3G.
Компактний Wi-Fi маршрутизатор WL-330N3G стандарту N з підтримкою режиму роботи з 3G-модемом має розміри порівняно до кредитної картки, що дуже зручне у застосуванні на борту транспортного засобу. Широка функціональність пристрою: маршрутизатор, точка доступу, повторювач, Ethernet-адаптер, хот-спот та 3G-модем,– поєднується із простою настройкою за допомогою графічного інтерфейсу. Налаштування ASUS WL-330N3G є нескладним через наявність функцій автоматичного пошуку мереж і конфігурування мережевих параметрів. Веб-інтерфейс маршрутизатору доступний за адресою http://192.168.1.1 у будь-якому веб-браузері. Однак, для автоматичного з’єднання з маршрутизатором слід бути впевненими, що у комп’ютері у настройках мережевого з’єднання застосовується автоматичний вибір IP-адреси (тобто включено засоби протоколу DHCP). Більш докладно дізнатися про особливості з’єднання та настройки маршрутизатору слід у керівництві користувача виробника пристрою.
Натисніть на рисунок для збільшення
Фактично, після приєднання до маршрутизатору WL-330N3G модему безпровідного зв’язку та вмикання живлення системи, користувач отримує доступ до мережі Інтернет за технологією транзиту по інтерфейсу Ethernet та безпровідної технології Wi-Fi. Таким чином, на борту транспортного засобу інформаційно-комунікаційний комплекс отримує доступ до транспортного порталу по Ethernet-інтерфейсу, а інші користувачі можуть застосувати безпровідну технологію Wi-Fi для доступу до Інтернет (якщо кількість даних, що передаються, це не заважає роботі інформаційно-комунікаційного комплексу). Відповідно до цього при настроюванні Wi-Fi маршрутизатору WL-330N3G слід задати стійкий метод шифрування даних та режим аутентифікації користувача у безпровідної мережі зв’язку.
У разі визначення стійкої роботи Wi-Fi маршрутизатору із персональним комп’ютером до маршрутизатору можна приєднати бортовий інформаційно-комунікаційний комплекс. На борту транспортного засобу слід приєднати 3G-модем до Wi-Fi маршрутизатору за USB-інтерфейсом та за Ethernet-інтерфейсом приєднати штатним кабелем інформаційно-комунікаційний комплекс до Wi-Fi маршрутизатору. Живлення Wi-Fi маршрутизатору забезпечується відповідним блоком живлення, що дозволяє отримати живлення від бортової мережі транспортного засобу. Живлення інформаційно-комунікаційного комплексу також здійснюється подібним перетворювачем струму бортової мережі транспортного засобу.
Натисніть на рисунок для збільшення
Після вмикання живлення бортового інформаційно-комунікаційного ком-плексу та Wi-Fi маршрутизатору система у автоматичному режимі починає передавати дані до транспортного Інтернет-порталу, поруч з цим, інші споживачі Wi-Fi безпровідної мережі на борту, наприклад, портативний комп’ютер може отримати доступ до мережі Інтернет, включно до веб-інтерфейсу транспортного порталу.
Натисніть на рисунок для збільшення
Програмно-апаратні складові інформаційно-комунікаційного комплексу розроблені відповідно до напряму відкритих та вільних систем. Зовнішній вигляд, технічні характеристики системи та склад програмного забезпечення можуть змінюватися без повідомлення. Для отримання актуальних даних та керівництв слід звернутися до інформаційного розділу транспортного порталу.
Технічне обслуговування. Під час проведення технічного обслуговування не має необхідності проводити демонтаж інформаційно-комунікаційного комплексу. Дослідний зразок не потребує спеціального технічного обслуговування. У разі відмов системи треба виконувати її ремонт шляхом заміни плат та окремих модулів на працездатні в умовах технічного центру розробника (ХНАДУ).
Загальні вказівки
Система має універсальний характер. Передбачено управління по інтерфейсу USB з персонального комп’ютеру, що розміщується в салоні автотранспортного засобу. Крім того передбачено, як доступ до веб-інтерфейсу порталу на борту транспортного засобу. Слід відзначити, що на рівні промислової експлуатації такий інтерфейс поступово замінюється на доступ до обладнання за веб-інтерфейсом та більшість операцій системи виконується автоматично.
У разі ненадходження даних до транспортного порталу та/чи у неможливості зв’язку персонального комп’ютеру із бортовим інформаційно-комунікаційним комплексом можна відкрити отвір у корпусі системи.
Натисніть на рисунок для збільшення
Якщо при справному живленні блоку не спостерігається сигнал світлодіодного індикатору на модулі GPS-приймача, то слід звернутися до технічного центру розробника (ХНАДУ) та виконати ремонт системи. У разі наявності світлового сигналу можна виконати перевірку роботи програмного забезпечення персонального комп’ютеру шляхом визначення свободного доступу до комунікаційного порту COM, який відповідає за зв’язок із інформаційно-комунікаційним комплексом. Це можна виконати за допомогою стандартної термінальної програми. У разі перевірки роботи із транспортним порталом слід послідовно визначити можливість чи відсутність доступу персонального комп’ютеру підключеного за інтерфейсом Ethernet до Wi-Fi маршрутизатору, який, у свою чергу, поєднано з 3G-модемом, до мережі Інтернет.
Слід визначити, що у якості бортового інформаційно-комунікаційного комплексу для зв’язку з транспортним порталом можна використати сучасний стільниковий телефон, смартфон. Усі програми дослідного зразку, що розроблено виконавцем (ХНАДУ), постачаються у вигляді вихідних текстів для надання можливості замовнику їх модернізації.
Попередження! Запобігайте ураження електричним струмом, пожежі та вибуху. Не використовуйте пошкоджені кабелі та кабелі живлення або рознімання. Не торкайтеся обладнання мокрими руками та не від’єднуйте зарядний пристрій, тягнучи за кабель живлення. Не загинайте та не пошкоджуйте кабелі системи. Не використовуйте систему у складних погодних умовах, наприклад, під час грози. Не залишайте компоненти системи без догляду персоналу (оператору) у разі їх приєднання до мережі живлення.
Використовуйте лише рекомендовані складові інформаційно-комунікаційної технології руху наземного транспорту великих міст та відповідне обладнання. Обладнання та складові системи, що потребують сертифікації або для яких потрібно спеціальний дозвіл на експлуатацію чи отримання ліцензії для роботи на борту транспортного засобу та подібне, слід забезпечити відповідними дозволами. Інформація та рекомендації щодо особливостей експлуатації складових інформаційно-комунікаційного обладнання доступна за запитом до технічного центру розробника (ХНАДУ) та публікується у інформаційному розділу транспортного порталу.
Робота, експлуатування, випробування та ін. бортового інформаційно-комунікаційного комплексу не повинна впливати на керування транспортним засобом. Завжди оператор чи персонал, що забезпечує дослідження чи іспити дослідного зразку повинен запобігати відволікання водія на роботу системи та складових.
Не користуйтеся бортовим інформаційно-комунікаційним комплексом, якщо його складові пошкоджено чи розбито або корпус будь-якого компоненту та пристрою (основного чи додаткового) має тріщину. Не слід застосовувати комплекс у разі знаходження у транспортному засобі не вповноважених осіб та/чи невстановлених або заборонених до перевезень предметів та/чи заповнення транспортного засобу будь-яким вантажем (крім випадків, продиктованих необхідністю проведення спеціальних випробувань) або знаходженні у транспортному засобі тварин та ін.
Обережно встановлюйте мобільні пристрої та обладнання. Переконайтесь, що мобільні пристрої або пов’язане з ним обладнання, установлене в автомобілі, надійно закріплені. Не розташовуйте обладнання та аксесуари поблизу або в місці розкриття подушки безпеки. Неправильно встановлене безпровідне обладнання може призвести до серйозних травм під час швидкого розкриття подушки безпеки.
Не виймайте карту пам’яті під час передавання або приймання даних, це може привести до втрати даних та/або до пошкодження карти чи обладнання. Захищайте SIM-карту від сильних ударів, статичної напруги та електричних розрядів від інших пристроїв. Не торкайтеся пальцями або металевими предметами золотистих контактів і полюсів. Якщо картку забруднено, протріть її м’якою тканиною. Не замінюйте SIM-карту під час роботи 3G-модему.
Правила утилізації бортового інформаційно-комунікаційного комплексу. Щоб запобігти можливій шкоді довкіллю або здоров’ю людини через неконтрольовану утилізацію, утилізуйте це обладнання окремо від інших видів виходів, віддаючи його на переробку та уможливлюючи таким чином повторне використання матеріальних ресурсів.
Заява про неприйняття відповідальності. Деякий вміст і послуги, доступ до яких можливий завдяки використанню інформаційно-комунікаційної технології руху наземного транспорту великих міст та/чи бортового інформаційно-комунікаційного комплексу, належить третім сторонам і захищені законом про авторські права, патентами, товарними знаками та/або іншими законами про інтелектуальну власність. Такий вміст і послуги надаються виключно для особистого некомерційного використання. Не дозволяється використання будь-якого вмісту або послуг у спосіб, заборонений власником вмісту або постачальником послуг.
Вміст послуги третіх сторін надаються «як є». Розробник (ХНАДУ) із жодною метою не надає прямих або не прямих гарантій щодо вмісту або послуг, наданих таким чином. Розробник не надає жодних не прямих гарантій, у тому числі жодних гарантій придатності для продажу або придатності для певної мети. Розробник не надає жодних гарантій щодо дійсності, своєчасності, законності або повноти вмісту або послуг, доступних завдяки використанню бортового інформаційно-комунікаційного комплексу, та за жодних обставин, (включно за недбалістю) не несе відповідальності за будь-які прямі, не прямі, випадкові, навмисні або опосередковані збитки, оплату юридичних послуг, витрати або будь-які інші збитки і ушкодження, що були спричиненні внаслідок, або в результаті використання інформаційно-комунікаційної технології руху наземного транспорту великих міст будь-якою третьою стороною будь-яких відомостей у вмісті або послугах, або в результаті використання будь-якого вмісту або послуг, навіть у випадку попередження про можливість таких збитків.
Надання послуг третьою стороною, наприклад, послуги стільникового зв’язку або забезпечення функціонування навігаційної системи GPS, може бути припинено або перервано у будь-який момент, і розробник (ХНАДУ) не заявляє і не гарантує, що вміст або послуги залишатимуться доступними впродовж будь-якого часу. Вміст послуги передаються третім сторонам за допомогою мереж і засобів передачі даних, які не контролюються розробником (ХНАДУ).
Розробник (ХНАДУ) прагне забезпечити зручне та продуктивне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у транспортній галузі. Для здійснення цих завдань дані та інформаційні матеріали про вдосконалення системи, технології та бортових засобів публікуються на транспортному порталі. Впровадження і використання результатів робіт здійснюватиметься за напрямами:
- впровадження інформаційно-комунікаційної технології руху наземного транспорту великих міст на рівні органів міського самоврядування та інспекції якості та сертифікації дорожньої продукції;
- використання у навчальному процесі підготовки спеціалістів для транспортної галузі України;
- застосування для наукових досліджень транспортного ВНЗ.
Створені моделі, алгоритми та схеми інформаційно-комунікаційного комплексу універсального призначення, опис та рекомендації із розгортання інформаційно-комунікаційної технології руху наземного транспорту та результати випробувань її прототипу (експериментального зразку) планується впровадити на підприємствах та в організаціях України.